Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 13 mei 2012

Zaterdagmorgen

Het leven begint vroeg in de Grote Stad. Of eigenlijk beter gezegd, het leven houdt niet op. De uren tussen de laatste tram van gisteravond en de eerste van vanmorgen zijn te tellen op één hand en tussen door zijn de sirenes, de auto's en de wandelaars met of zonder hond paraat.

Ik had een borrel gisteravond.
Ookal weer een nieuw fenomeen, een borrel waar ik ook gewoon kan drinken omdat de auto stil staat en ik mijn openbaar vervoer abonnement op zak heb. Slechts 3 bushaltes verwijderd ligt een parkje, midden in de stad tussen hoge, prachtige gebouwen en aan de rand van dit park zit csendes tárt, een gezellige wijnbar. We kletsten, mensen die ik nog helemaal niet lang ken, maar waarmee het lijkt alsof we al jaren delen. Op de één of andere manier lijkt het sneller te gaan, misschien omdat je weet dat velen na een paar jaar ook weer vertrekken.

Vanmorgen ging ik naar de markt. Er zijn veel markten hier en die "van mij" is vlakbij Szell Kálmán Tér, 4 haltes met de tram. Eerst ging ik naar het loket van de BKV om een vergissing van mezelf goed te maken. Ik had een abonnement voor een maand gekocht, dacht dat ik daar een foto voor nodig had maar de dame aan het loket had me niets verteld en ik kreeg het kaartje zo.

Tijdens een controle deze week..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!