Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 13 mei 2012

Balaton en Kaas

Jó Nápot,

Dit wordt waarschijnlijk één van mijn laatste updates uit Miskolc, want over een paar weken ben ik weer thuis! Ik ben al druk bezig om van alles met mensen af te spreken, en mijn vakantie vol te plannen. Maar daarnaast zijn we ook bezig met alles te doen wat nog op onze ‘To Do List’ voor Hongarije staat.

Qua werk zijn we de laatste weken begonnen met het maken van kaas, geitenkaas zelfs. Het is heel interessant om te doen, maar het vraagt wel om veel geduld. Ze hebben een stuk of 20 geiten op de boerderij, en dit is genoeg om ongeveer 4 kleine kaasjes per dag te maken. Het is niet erg effectief, en waarschijnlijk verdienen ze er ook niet erg veel mee. Maar een aantal van de cliënten kunnen mee helpen in het proces, en hier doen ze het waarschijnlijk voor. Naast kaas maken ze ook andere producten, zoals yoghurt en kwark. Eén van mijn favoriete bezigheden is het dood slaan van al de vliegen die er zijn, en ik kan je vertellen; dat zijn er veel!

Daarnaast hebben we ook iets anders gedaan; een kip slachten! Natuurlijk hebben wij hem niet echt vermoord, dat werd voor ons gedaan. Maar wij mochten het schoonmaak werk doen.

Dit houdt in...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!