Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 21 maart 2012

Kuka-leed

Ik zou inmiddels beter moeten weten....je kunt hier in het Hongaarse land, eigenlijk nooit iets plannen. Toch blijf ik mijn (Nederlandse???) gewoonte volgen en 's morgens bedenk ik wat ik die dag allemaal wil gaan doen. Dat stelt niet heel erg veel voor hoor, dat is meer in de zin van: iets in de tuin gaan doen of juist binnen schoonmaken, de ramen wassen of zo.En wat eten we vandaag,ook zo'n dagelijks terugkerend probleem.

Vandaag had ik ook allemaal goede voornemens gemaakt, maar M, de vrouw van K, kwam roet in het eten gooien.

Er was gisteren een bijeenkomst geweest, waar wij ook voor uitgenodigd waren, in het Kultuurhuis, verderop in de straat. Er was een uitleg over de nieuwe belasting die we moeten gaan betalen voor het ophalen van het huisvuil.

Dat gaat zo'n 70 euro per jaar kosten. Voor ons wel overheen te komen, maar de Hongaren zijn danig van slag. Voor hen is het een enorme smak geld.
Maar omdat we er toch niets van zouden verstaan, leek het ons weinig zinvol om die bijeenkomst bij te gaan wonen. Ik twijfelde er niet aan of we zouden wel ingelicht worden.

Dat klopte dus, vandaag kon je.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!