Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 30 januari 2012

Back in Budapest

Hoi Iedereen!

Ik zit op het moment in de trein, richting Miskolc, na een lang weekend Boedapest. Maar voordat ik daar over ga vertellen zal ik beginnen bij waar ik gebleven was. De 8ste ben ik weer terug gevlogen naar Hongarije, waar ik in de middag aan kwam. Ik vond Stephanie op het treinstation en we hebben samen wat gegeten en verhalen gedeeld. Toen zijn we met de trein terug gegaan naar ons huis, wat nogal wat werk was. Zoals de meesten al weten had ik een extra koffer ingecheckt om eten mee te nemen, met name hagelslag. Deze koffer was 23 kilo, en op het vliegveld hadden ze een sticker erop geplakt met; HEAVY. En dat was niet overdreven, ik kreeg het ding bijna niet thuis. Steph en ik moesten hem omstebeurt dragen, om hem de trappen op te krijgen naar ons appartement. Maar toen we dan uiteindelijk daar aankwamen, openden we de deur, blij om thuis te zijn. We proberen de lamp aan te doen, maar deze blijkt niet te werken.

Plotseling merken we dat het wel erg stinkt, en de elektriciteit werkt niet. We lopen snel naar de koelkast, en daar komt de stank vandaan, alles was ontdooit. Het was al laat in de avond, dus we hebben een aantal kaarsen aangestoken en hebben de tijd doorgebracht met verhalen vertellen. Zo hebben we dus 3 dagen zonder stroom gezeten, omdat het bedrijf dat dit verzorgt op dat moment niet open was. Ze hadden de elektriciteit dus afgesloten omdat er een rekening niet betaald was, maar we kwamen er later achter dat dit een fout was. Het was allemaal gewoon netjes betaald, dus het was voor niets afgesloten. Gelukkig voor ons mochten wij alles wat in de koelkast stond, op hun kosten opnieuw kopen. We hadden alleen niet zoveel in de koelkast, behalve boter en kip in de diepvries. Maar bij het inkopen doen hebben we gewoon vanalles gekocht, want we kregen het toch terug. Gratis pizzas zijn het best!

De eerste week hebben we......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!