Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 23 december 2011

Vis in 3D

Eén van de dagen stapte ik in tram 18 richting Moricz Zsigmundtér en ging daar op zoek naar bus 33. Ik had weer een tochtje naar een buitenwijk op het programma. Ik had vorige keer gehoord dat er een mooi oceanium zou moeten zitten, net naast het Campona winkelcentrum. Dat Campona daar kom je langs als je met de trein uit het Zuiden Budapest nadert. Het was wel leuk om nu eens met de bus de andere richting op te gaan. Zie je toch meer dan van uit de trein.

Bijvoorbeeld de grote Pince(kelder) van Törley peszgö, de Hongaarse champagne. Uit de trein zie je alleen magazijnen en vanuit de bus zag ik een mooie kelder met daarachter een groot kasteel!

Ik had al eens op internet gekeken of er bezoeken aan Törley mogelijk waren, maar voor individuen schijnen ze de deur niet open te doen. Nu ik deze kelder en kasteel heb gezien, ga ik toch nog eens verder te speuren.

Campona lijkt op alle andere winkelcentra en is dus niet speciaal. Ik ontdekte wel een internet café met 4 computers waarvan er helaas maar 1 het deed.....in Hongarije is het belangrijk om geduld te hebben en daarom dronk ik eerst een espresso en checkte toen mijn mail.

Het oceanium was druk. Er stonden 2 schoolklassen te wachten met kinderen van een jaar of 4.

Ik verbaas me er altijd over hoe goed de kinderen hier luisteren........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER voor de website van het Tropicarium in Boedapest !!!