Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 16 november 2011

Van wijn en palinka

We werden dus meegevraagd naar een echte Hongaarse wijnkelder, ik wist niet zo goed wat ik me erbij voor moest stellen, maar het was echt heel erg apart en leuk.
We reden achter hen aan en stopten voor een gewoon huis in Igal, een vrij toeristisch dorpje vlakbij het onze.

Ik begreep er echt niks van, want ik had iets toeristisch verwacht, maar nee, het was gewoon bij mensen thuis dus, die er een soort van handeltje van hadden gemaakt om hun wijn te slijten in de gezellige sfeer van een wijnkelder. We moesten eerst door een soort schuur, dan een kamer en toen kwamen we in de kelder, waar allemaal houten tafels en banken stonden. Helaas heb ik er geen foto's van, had denk ik ook niet gemogen,want er werd ons meteen op het hart gedrukt dat we, bij controle, moesten zeggen dat we aan het proeven waren.

De karafjes rode wijn kwamen op tafel,glazen erbij, er zaten al wat Duitsers en in de zomer schijnen er ook veel Hongaren te komen, maar die waren nu..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!