Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 25 november 2011

En toen gonsde het door het dorp

Toch had ik niet de indruk dat dit de reden van haar komst was.

De televisie ter sprake. Nu weet ik dat zij dagelijks naar vaste soaps kijkt. Maar daar ging het nu niet over. Ze had een serie gezien waarin veel Nederlanders voorkomen en had daarin ook onze vriendin E herkend. Bij toeval had ik die uitzending ook gezien, omdat iemand ons een email met een verwijzing naar het internet had gestuurd. Op de tekst bij het filmpje had ik niet zo gelet, omdat ze bij de Hongaarse televisie altijd een “voice over” gebruiken, iets wat ik nogal irritant vind. De buurvrouw zette haar handen in haar zij en ik wist dat er een aap uit de mouw moest komen. En die kwam dan ook. Ze had een nieuwtje voor mij. Ze had iets ontdekt, iets wat ik haar nooit verteld had. Ze verstevigde haar houding.

Via de televisie had ze gehoord hoeveel pensioen elke Hollander krijgt.

Toen zij haar woorden sprak vroeg ik haar die te herhalen waarna ik in bulderend lachen uitbarstte. Ze zag de humor er niet van in. Ik riep Hans erbij en samen lachten we nog harder.

Hoeveel? Tweeduizendvierhonderd euro! Dat zeggen ze op televisie. Iedere Hollander krijgt dat als pensioen!

Ze verhief haar stem, alsof.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KLIK HIER om de aanleiding van dit artikel te lezen !!!



KLIK HIER om de video te bekijken op YouTube !!!