Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 26 november 2011

Een verkeerd begrepen uitnodiging

Twee weken geleden kreeg ik een uitnodiging voor een , ja wat???? iets in ons dorp.

Moeizaam probeerde ik met behulp van het woordenboek de uitnodiging te ontcijferen. Datum, plaats en tijd waren duidelijk. Maar waar ging het om? Ik dacht te lezen dat het een jaarlijkse bijeenkomst was van de Duitse gemeente in ons dorp. Op zich al vreemd, want wij kennen hier helemaal geen Duitse immigranten.

In de tweede alinea van de uitnodiging stond iets over een geschenk. Maar ja: moesten we dat nou halen of brengen?? Om geen stom figuur te slaan lieten we die datum (woensdag deze week) maar aan ons voorbij gaan. Vrijdag edoch stopte er een busje voor de deur (ik was net bezig met mijn dagelijkse poeprondje in de tuin) en werd er een pakketje afgeleverd namens de burgemeester. Nieuwsgierig pakte ik het in de keuken uit: rijst, boter, koffie, thee, fruit......

Vandaag was de grote dag.

We rekenden op een......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!