Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 17 november 2011

De laatste vijf weken!

Natuurlijk, Budapest is een schitterende stad, we hebben veel leuke mensen ontmoet en er is genoeg te doen, maar we voelen ons nog steeds een toerist en vier maanden op vakantie in dezelfde stad is toch wel wat te veel van het goede. Ik merk zelf dat ik erg onrustig ben, vooral als ik op de bank zit en Nederlandse tv kijk, dan heb ik steeds het gevoel dat ik buiten iets mis, dat ik rond moet gaan kijken in de stad, want Nederlandse tv kan ik in Nederland ook wel kijken.

Bovendien is het heel vermoeiend om steeds met handen en voeten te communiceren. De mensen spreken hier echt bijna alleen maar Hongaars en geen Duits of Engels. Af en toe is het wel makkelijk, zoals laatst in de tram kwam er onverwacht controle en onze studentenpas was verlopen. Die moet je om de twee maand vernieuwen en wij waren daar twee dagen te laat mee. De controleur kon geen Engels en liet ons dus maar gaan, dus dat is dan wel een voordeel, maar goed, als we in de supermarkt staan, dan is het lastig om aan te geven wat je wil. Vooral met vlees. Kipfilet en gehakt is nog wel te herkennen, maar verder liggen hier alleen maar hompen vlees en ik kan zelf het onderscheid tussen een runderbraadlap en een biefstuk niet echt maken en dan moet je ook nog duidelijk zien te maken dat je twee stukjes wilt.

Laatst heb ik toch geprobeerd om dat te doen, want ik herkende een stuk spek. Ik wilde dus twee speklappen hebben en die slager hakt me twee speklappen af van wel 4 cm dik!

Toch maar gebakken en geprobeerd, maar de varkens worden hier heel anders gevoerd of zo, want het spek...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!