Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 17 oktober 2011

Palinka, Gong, zwemmen & Hongaarse mentaliteit!

Alweer een week geleden zie ik, de weken vliegen hier als niets voorbij! Goed teken natuurlijk ook wel, maar soms gaat het ook wel erg snel! Anyways, laat ik weer beginnen waar ik gebleven was! De ouders van Marit en Tom, het vriendje van Emma.

Dat was donderdag.

Leuk om Marits ouders te ontmoeten en eindelijk een beeld te krijgen bij ‘de ouders van’, en dat hadden zij ook wel met mij! Maar dat was dus erg leuk, ze waren erg enthousiast over ons appartementje en vonden dat we het allemaal goed voor elkaar hadden, wat we ook echt hebben! ’s Avonds gingen we naar de opening van de Moulin rouge en wauw.. dat was me wel even Moulin Rouge en niet als alle andere Hongaarse tenten hier! Compleet met balkonnetjes en gordijntjes, erg sjiek! We voelden ons dan ook totally underdressed aangezien iedereen in miniscule jurkjes, op hoge hakken en met gefönd haar en de jongens in pak of in ieder geval in blouse was… behalve wij studenten dus… compleet in yeans, tshirt en allstars, yeah! Dit alles was trouwens voor een entree van 4 euro, om je dood te lachen dus! Maar volgende keer toch maar even aanpassen aan de dress-code, voel je je toch net wat comfortabeler!

Vrijdag, class at 8 en daarna weet ik het eigenlijk al niet meer, we hebben savonds geprobeerd om een typisch Hongaars gerecht, paprikas krumpli, te koken met Marits ouders, maar we hadden het recept niet helemaal goed gelezen en gevolgd dus ipv een soort soep (die het eigenlijk had moeten worden) was het meer een soort van stampot geworden… ook erg lekker, maar we moeten het dus nog een keer proberen op de goede manier!
Zaterdag… heb ik denk ik huiswerk gemaakt, maar............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!