Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 29 september 2011

Tour du Budapest

Ik lig op dit moment uitgeblust in bed. We hebben vandaag zo’n 40-50 kilometer gefietst en dat heeft de nodige krachten gekost. Maar het was de moeite zeker waard!
Vandaag ging het opstarten bij mezelf niet zo lekker. Ik denk dat het ook toe te schrijven is aan het niet afgebakende programma vandaag. Dat heeft de hele dag doorgewerkt, maar het ging gelukkig niet ten koste van het plezier!

Na wat denkwerk vanochtend besluit ik dat we eerst naar Memento Park zouden gaan. Dit park, met volop beelden uit de communistische periode van Hongarije, ligt zo’n 15 kilometer buiten het centrum. Dat kan met de bus, maar het schitterende weer deed me besluiten het met de fiets te proberen, ondanks dat we geen duidelijke routebeschrijving hebben.

Nadat we twee mountainbikes hebben gehuurd, crossen we door het hectische Hongaarse verkeer naar Margeritha eiland. Dit eiland ligt in de Donau en wordt door twee bruggen verbonden met de stad. Omdat er geen auto’s mogen komen, is het heerlijk toeven voor de ‘locals’. Het stinkt er bovendien niet naar uitlaatgassen. Want dat heb ik vandaag als meest hinderlijk ervaren aan fietsen in Budapest. Door de enorme hoeveelheid auto’s stinkt werkelijk heel de stad. Daarom vermoedde ik al dat veel fietsers met een speciale mondkap fietsen.

Op het eiland is niet veel te beleven, waardoor we al snel koers zetten naar.......

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!