Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 13 september 2011

Met het gat in de boter vallen

Dinsdag ga ik voor het eerst naar mijn nieuwe universiteit om de Engelse test te maken en woensdag kan ik na het horen van mijn uitslag de verdere inschrijving regelen. Daarbij wordt me al duidelijk dat Hongarije een vrij bureaucratisch land is. Ik word deze eerste dagen al van hot naar her gestuurd om dingen te regelen. Verder lijken de mensen vrij afstandelijk te zijn.

Daarmee wil ik niet insinueren dat ze niet aardig zijn, integendeel, maar je krijgt niet het warme gevoel wat je bijvoorbeeld in Spanje vanaf dag één krijgt. Maar dat wist ik van te voren en het schrikt me niet af. Vergelijken heeft toch geen zin. De omgeving is prachtig. Als ik met de bus naar school rij zie ik al een groot deel van de toeristische trekpleisters en wrijf ik mezelf nog een aantal keren in de handjes.

Veel tijd om er naar te kijken heb ik de eerst paar dagen niet want na dag drie staat een afspraak op het programma met een voormalig medestudent........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!