Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 27 april 2011

"Het toeval is god in de literatuur" (Konrád)

Een gesprek in Berlijn met de Hongaars-Joodse schrijver György Konrád van wie volgende week 'Slingerbeweging', een autobiografische roman, verschijnt.

Schrijft u beter naarmate u ouder wordt?

György Konrád: Als ik minder goed zou schrijven dan vroeger, behoedt de ouderdom me er misschien voor om daarvan iets te merken, wat ook een genade is. Alles wat ik schrijf geef ik eerst te lezen aan Judit, mijn vrouw, die erg kritisch is. Maar het eerste wat ik van haar wil horen is natuurlijk lof (lacht). Nee, serieus, ik vermoed dat ik tot op het einde van mijn leven zal schrijven. Ik ben kritischer voor mezelf geworden. Ik corrigeer mezelf meer dan vroeger. Maar tijdens het schrijven zelf laat ik veel meer aan het toeval over. Je stuit dan op gedachten, indrukken en zinnen die op toevallige ontmoetingen met interessante en aangename mensen lijken. Het toeval is een god in de literatuur. En het toeval is de zuster van de improvisatie. Als schrijver weet ik niet goed wat ik wil..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!