Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 15 april 2011

Porszivó budget

De Hongaarse les is nog steeds erg leuk. We hebben het nu over bankzaken, over geld en als we dat hebben gehad gaan we wat meer richting de economie in het groot, in het algemeen. Taalkundig zou ik nu moeten weten hoe ik moet lenen, sparen, een deposito kan openen, welke soort en voor hoe lang, hoe ik moet vragen naar de beste rente en uiteraard hoe ik het beste mijn euro kan wisselen in Forinten.

En of ik het echt al weet is de vraag, het zijn nou niet woorden die door dagelijks gebruik blijven hangen, maar het voordeel is al groot genoeg als je de woorden herkent en je in ieder geval bij de bank op de juiste knop drukt na binnenkomst, het juiste bonnetje trekt en daarna bij het goede loket wordt geholpen.

Na een zeer lang uitstel hebben we gisteren eindelijk geld uitgegeven aan een nieuwe porszivó, stofzuiger...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!