Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 26 april 2011

Mintegy felét

Het is weer tijd voor een berichtje vanuit Hongarije! Ik heb al een hele tijd niets geschreven, dat komt niet omdat jullie mij niets kunnen schelen (ik vind het juist heel erg leuk om jullie reacties te lezen!) maar omdat ik zo ontzettend geniet van het leven hier!

Het weer hier in Hongarije is behoorlijk anders dan dat zeeklimaat dat we in Nederland gewend zijn. Vanaf ongeveer eind maart lopen wij hier al in t-shirtjes en rokjes rond. Het is hier namelijk dagelijks zo`n 20 graden. Lente kennen ze hier niet echt. Het is eerst heel koud met sneeuw en alles, dan vier weekjes tussenin. En dan zomer! Hoewel de Hongaren er niet zo over denken; die lopen nog gewoon met dikke winterjassen rond. Dat lekkere weer wordt vooral geviert met in languit in het park liggen (lekker lezen, muziek luisteren, studeren) en terrasjes pakken!

Ik heb niet alleen van het mooie weer genoten in Hongarije maar ook in Oostenrijk. Het eerste weekend van April ben ik met een groep Poolse meiden uit mijn flatje een lang weekend naar Boedapest en Wenen geweest. We hebben bijna elk museum, gebouw, plein en dergelijke in deze steden bekeken..............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!