Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 18 maart 2011

Still Alive!

Sziasztok!

Het is al een hele tijd geleden dat ik een bericht geplaatst heb. Nu wordt het toch wel weer even tijd om jullie uit je bezorgdheid te verlossen en te laten weten dat het hier allemaal heel goed gaat. Het zal een heel verhaal gaan worden, zit je goed? Naar de WC geweest? Drankje gepakt? Bakje popcorn naast je staan? Okay, dan kan het lezen beginnen.

Ondertussen met mijn vakken heb ik al een lekker ‘school’ritme te pakken. Om er niet teveel over uit te wijden, in totaal heb ik 4 colleges per week en mijn collegeweek duurt 48uur! Maandag 9.30 begint mijn eerste les, en woensdag 9.30u is mijn laatste les afgelopen. Wat doe ik dan de overige dagen? Studeren natuurlijk! En af en toe dan een feestje meepakken en rond reizen.

Vlak na de vorige blog ben ik met Anna (Amerikaans meisje) en 3 Hongaarse studenten wat gaan drinken in een pub hier in de stad. Het was zo interessant om nu ook eens uitgebreid met Hongaren te praten en meer te weten te komen over hun cultuur en levenswijze. Het is zo opvallend dat Hongaarse studenten heel kritisch zijn op het land. Het communisme is dan wel al ruim 20 jaar geleden afgeschaft, maar toch heeft het nog steeds een grote invloed op het land. Veel studenten trekken dan ook weg nadat ze afgestudeerd zijn, terwijl Hongarije juist de hoog opgeleiden studenten nodig heeft om te groeien. Daarnaast was het voor mij heel verassend om te horen dat medisch personeel heel weinig respect verdiend en dus ook een relatief laag salaris heeft..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!