Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 28 maart 2011

Pécs

Afgelopen vrijdag was ik met Christel en Jeremy in Pécs. Pécs is een stad 288 km (dat is 2 uur en 3 kwartier met de trein) ten zuidenwesten van Budapest. De stad heeft 200.000 inwoners en is daarmee op 4 na de grootste stad van het land. Bovendien heeft Pécs gemiddeld de meeste dagen zon per jaar en de grootste moskee van Hongarije. Dat gedeelte van de zon hebben we geweten ook! Warm dat 't was! Het was zeker over de 20 graden heen.

Vrijdag begon de dag al vroeg, want we zouden de trein van 7.56 uur nemen vanaf het Deli station. Het Deli station ligt aan de Buda kant van de stad, dus het koste mij ook een half uur om daar te komen. Jullie begrijpen natuurlijk dat ik weinig van de heenreis mee heb gekregen, ik moest immers nog even verder slapen. Gelukkig dachten Christel en Jeremy er ook zo over en was Pécs het eindstation, dus konden we rustig slapen. De gedeelten dat ik wakker was heb ik uit het raam gekeken, maar veel was er niet te zien. Het gras is nog bruin, de bomen zijn nog kaal en de mini dorpjes waar we langs kwamen zagen er ook niet zo vrolijk uit. Oh, ik heb trouwens wel 4 hertjes midden op het land gezien en een paar van die grote roofvogels. Dat was wel leuk!

Toen we in Pécs aankwamen moesten we.............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!