Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 18 februari 2011

Even voorstellen: Gyula Sümeghy, Ambassadeur van Hongarije

Onlangs trad de heer Gyula Sümeghy aan als de nieuwe Ambassadeur van Hongarije in Nederland. Wat is zijn achtergrond, en hoe ziet hij de samenwerking tussen Hongarije en Nederland voor zich? Mária Ballendux-Bogyay ging voor Hongarije Vandaag met Gyula Sümeghy in gesprek.

Mijnheer de Ambassadeur, bent U een carrière diplomaat? Wat heeft U gedaan vóór Uw komst naar Nederland?

Ik beschouw mezelf als carrière diplomaat, want afgezien van twee uitzonderingen werk ik al sinds 1993 bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Hongarije. Tot 1997 behoorden de Angelsaksische landen tot mijn werkgebied. Daarna heb ik een tijdje bij een privé onderneming gewerkt en later kreeg ik een studiebeurs voor Duitsland. Tussen 1999 en 2002 was ik de adviseur van de staatssecretaris op het Ministerie van Buitenlandse Zaken en later gaf ik leiding aan het secretariaat van de staatssecretaris. Tussen 2002 en 2006 was ik plaatsvervangend ambassadeur op de Hongaarse Ambassade in Dublin. In de laatste vier jaar, voor mijn vertrek naar Nederland, was ik hoofd van de Afdeling Internationale Contacten van de Semmelweis Universiteit in Boedapest (de meest bekende Medische Universiteit van Hongarije).

Wat wist U van Nederland voordat U naar Nederland kwam?

Ik heb dit land niet echt gekend, maar ik had veel over de culturele aantrekkingskracht en de ten dele op de protestantse ethiek gebaseerde zeer succesvolle economie van Nederland gehoord.

Hoe denkt U dat een gemiddelde Hongaar over Nederland denkt?

Waarschijnlijk denken ze in eerste instantie aan de tulpen, windmolens, lekker bier en kaas...........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!