Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

woensdag 16 februari 2011

Bij tankstations te weinig wisselgeld terug

Vanuit Nederland reis ik voor mijn werk regelmatig met de auto op en neer naar Hongarije. In de afgelopen twee jaar is het mij overkomen dat als ik bij een MOL tankstation ga afrekenen, dat ik dan te weinig geld terug krijg als ik met bijvoorbeeld 20.000 forint betaal.

Langs de M1 tank ik meestal bij MOL vlak voor de Hongaars/Oostenrijkse grens. Hoewel ik een klein beetje Hongaars spreek en ook in het Hongaars de jongen of het meisje achter de kassa in het Hongaars begroet et cetera, hebben ze door dat ik geen Hongaar ben. Het is me nu één keer overkomen dat ik een paar duizend forint te weinig terug kreeg en één keer dat het Oostenrijkse autobahnvignet bewust 2x op de bon werd gezet, terwijl ik er maar één kreeg..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!