Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

maandag 31 januari 2011

Leven in de brouwerij

Zoals het een goede Nederlander betaamt, bemoei ik mij nog wel eens met andermans zaken. Ik bezoek zelfs regelmatig de lokale gemeenteraad- en commissievergaderingen. Dat is de manier om op de hoogte te blijven over wat er leeft. Wie mijn stukjes regelmatig leest kent mijn mening en weet hoe moeilijk of moeizaam procedures kunnen zijn en verlopen, wanneer die procedures niet van te voren bekend zijn.

Afgelopen week was ik weer bij een commissievergadering waar de voorstellen achter elkaar en met algemene stemmen werden aangenomen, want stemmen is - zelfs zonder stemplicht - een verplichte procedure en de voorstellen omvatten hoofdzakelijk door "Budapest" opgelegde maatregelen waar geen nee tegen gezegd kon worden en het stemmen eigenlijk overbodig is. Die zelfde opgelegde maatregelen waren de hoofdmoot voor de plenaire vergadering een paar dagen later. De vergadering werd geopend en de eerste spreekster stond niet op de agenda.

Een dame die door de regering was gevraagd om wat nieuwe maatregelen toe lichten, cq. op te leggen. Maatregelen van een niveau waarmee de vonken door het plafond sloegen. Gebracht in een mondelinge presentatie waarbij het verschil tussen opleggen en toelichten nauwelijks merkbaar is en je, op de spreekster na, een speld kon horen vallen. Er zijn natuurlijk onderwerpen die voor de Hongaren hard aankomen........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!