Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 23 december 2010

Geslagen door een dikke Hongaar, vrede op aarde

Kerst in Hongarije is bergen enorme kerstbonbons, doppinda’s en KOU. Zondag was het -16, gevoelstemperatuur -20. Gelukkig is bij ons het gas en elektriciteit inclusief, dus in mijn kamer is het prima vertoeven. De keuken is jammergenoeg hels en Nora’s kamer is alleen dicht bij de kachel goed uit te houden, want haar raam sluit niet goed. En dit is pas het begin van de winter…

Maar voordat ik verder vertel over kerst, zal ik eerst nog even vertellen over het Sinterklaasweekend. Op vrijdag ben ik naar Györ geweest, waar Marta studeert. Ik zou de trein van 08.38 uur nemen, maar die kwam pas na 40 minuten koukleumen opdagen. En waarom gelijk vertrekken als je ook nog 20 minuten stil kunt staan? Uiteindelijk kwam ik met een uur vertraging aan in Györ, een heel schattig stadje. Marta heeft me alle hoogtepunten (lees: 3) laten zien en ik ben met de Erasmussers uit eten geweest in een schip op de Donau.

De dag daarna ging ik naar Pápa, de partnerstad van Kampen. Daar heb ik de dag gespendeerd met een meisje dat daar woonde en ook een profiel had op CouchSurfing. We hebben wat kerken gezien, een koffiehuis, de hoofdstaat, het park en een middelbare school. Grappig om daar te zijn, want er lagen ook foto’s van het Ichthus College. Het laatste uur in Pápa brachten we door in een naar alcohol stinkende stamkroeg naast het station, omdat ik de trein had gemist. Die reed natuurlijk stipt op tijd. In Györ moest wel weer wachten (20 minuten vertraging), maar ik kon met de Railjet uit Zurich terug naar Boedapest: een hele luxe trein, maar belangrijker: lekker warm!........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!