Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 31 oktober 2010

Pensioenfraude

Ik was tot voor kort altijd wat sikkeneurig dat ik nu al jarenlang mijn pensioengeld over moet maken naar het Hongaarse staatspensioenfonds. Want het is een hoop geld en het pensioentje van de Hongaarse overheid dat daar t.z.t. tegenover staat is waarschijnlijk een schijntje. Ach, verzuchtte ik dan steevast, kon ik ook maar mijn pensioenpremie in een privaat pensioenfonds naar keuze stoppen, zoals de meeste Hongaren sinds de pensioenhervorming van 1997. Helaas, als buitenlander van 50+ kwam ik voor dat nieuwe systeem niet in aanmerking.

Maar ik geloof dat ik daar nu blij mee moet zijn. Want wat heeft de Almachtige in zijn wijsheid besloten? Dat de private pensioenfondsen in Hongarije - die van de Aegon is de één na grootste, van de ING Bank de twee na grootste - verderfelijke, gokverslaafde en geldverkwistende instituties zijn die zo snel mogelijk moeten worden opgeheven.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!