Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 16 augustus 2012

The first two days

Toen verder zeulen met die koffer, en mèeen ze hebben hier BERGEN. Heuvels zijn dit niet meer te noemen zeg. De laatste halve kilometer heb ik alleen maar geklommen. Ik telde maar steeds tot 20 stappen en dan weer een halve minuut pauze. Mijn beenspieren zijn voor m'n gevoel verdubbeld.

Om kwart voor negen kwam ik aan bij het instituut en liep meteen mijn kamergenote Martine tegen het lijf. Een superleuke meid uit Amsterdam waar ik flink mee kan lachen. Ze had de sleutel van de kamer al, dus meteen mijn spullen gedumpt in onze kamer. De lokalen zijn op dezelfde verdieping als de kamers waar de studenten slapen en dat is zó ideaal. We hebben elke ochtend van 9 tot half 1 les met een half uur pauze. Na het algemene praatje in de bibliotheek op maandag hebben we gisteren onze eerste les gehad. Ik ben heel verrassend in de beginnersgroep geplaatst en we hebben de eerste les vooral gewerkt aan onze uitspraak. Je lacht je kapot. Kapot zou trouwens ook best een Hongaars woord kunnen zijn. Je zou het uitspreken als koooaaaapot. Zet even een Scandinavisch accent op en voilá: je komt in de buurt.

Gistermiddag zijn we het centrum in geweest. Vooral wat dingen geregeld, zoals een metro/tram/buskaart met flinke studentenkorting en een Hongaarse simkaart.

We moesten veel wachten, maar.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!