Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

vrijdag 24 augustus 2012

Ogentest?

Omdat Hans 20.000 forinten boete kreeg nadat bleek dat zijn rijbewijs verlopen was leek het mij zinvol om mijn eigen rijbewijs tijdig te verlengen. Ik belde voor een afspraak en haar assistente vertelde dat half tien een mooie tijd was om te komen. De assistente riep ons binnen en stond direct klaar met de bloeddrukmeter.

Eva, onze huisarts, vroeg waarvoor ik kwam. Omdat ik rijbewijs (gépjármüvezetöi jogosítvány, ook wel afgekort als jogosítvány) een enorm rot woord vind om te onthouden had ik er veel op geoefend. En voor dit woord had ik een artsenverklaring nodig dat mijn ogen in orde zijn. Maar het woord kwam er niet uit. Ja, tot jogo en daarna niets. Maar ik kwam wel zo ver dat mijn ogen getest moesten worden. Ondertussen bleek mijn bloeddruk 70/105 en kreeg daar een compliment voor.

Heb je een bril nodig? Vroeg ze lachend terwijl ze mijn rijbewijs, inwonerskaartje en paspoort doorbladerde. En weer probeerde ik het jogo woord. Ze deed haar leesbril af en gaf die aan mij en of ik even wilde kijken wat er stond. 13-08-12. Ja, zei ik 13 augustus 2012. Toen begon langzaam het kwartje te vallen.

In Hongarije beginnen ze............

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!