Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 18 augustus 2012

Boldog boldog boldog születésnapot

De eerste twee weken hebben we Hongaarse les gehad van Zita, een ontzettend lieve vrouw die dól is op stencils. Ik denk dat we met de groep van tien die we hebben, wel zo'n 20 bomen hebben mogen bekladderen met ons beste Hongaars. Vandaag was er wisseling van de wacht en deze keer hebben we iemand met wat meer pit, wat ontzettend handig is om je gedachten bij de les te houden. Ik heb zelfs het idee dat ik in de 3 uur les vanochtend evenveel heb geleerd als de twee weken ervoor.

Nouja, vooral núttigere dingen. We hebben eindelijk leren zeggen hoe oud we zijn, wat we studeren, waar we gaan studeren en leren vragen hoeveel iets kost, wat iemand aan het doen is en een antwoord produceren lukt nou zowaar ook nog. In de bus had ik gisteren een gesprek met twee Hongaarse mannen en die vertelden me dat Hongaars na - als ik het me goed herinner - Chinees en Arabisch de moeilijkste taal is om te leren.

En waarom zat ik gisteren in de bus? Jahaaaaaaaaa komt ‘ie dan hè: SZIGET! Eindelijk was het zover, afgelopen weekend twee dagen naar Sziget. Zaterdagochtend gingen we met iedereen van de language courses en hebben we in groepen opdrachten gedaan. Opdrachten als: ‘learn three foreigners how to order a beer in Hungarian and let them do it for real' en leer andere buitenlanders een traditionele Hongaarse dans. Echt, dit hoef je mij niet twee keer te zeggen.

Ik vind zoiets..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!