Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

dinsdag 31 januari 2012

Hongaarse moeilijkheden

De Hongaarse politiek veroorzaakt momenteel een behoorlijke crisis. Ik verneem dat vooral van mensen uit Nederland, hier heeft geen mens het erover. Politiek is niet mijn ding maar dat houdt nìet in dat ik onverschillig sta tegenover de mensen die getroffen worden door (nog meer) armoede en discriminatie!

Hier in het dorp merken we nog weinig van dit nieuwste drama. Veranderingen op politiek niveau druppelen hier maar heel langzaam door. Wat we wel zien is dat de Forint minder waard is geworden en de spullen in de winkels duurder. De Nederlandse makelaar verkoopt minder huizen aan rijke westerlingen, die worden huiverig over een investering hier. Het is jammer dat een land waar al zoveel armoede is, nu juist extra getroffen wordt door zo’n beroerde overheid.

Ik ben niet zo’n idealist die denkt dat deze planeet ooit een betere plek zal worden.
Ik geloof dat de wereld juist ‘bedoeld’ is om dualiteit te ondervinden, zodat we kunnen leren dat we er uiteindelijk vrij van zijn.

Natuurlijk is dat in dit geval makkelijk praten aangezien ik (nog) niet direct geraakt wordt door deze politieke affaire. Bij verschijnselen die mij wèl raken, probeer ik te leren dat situaties en omstandigheden niet in staat zijn mij een slachtoffer te maken, tenzij ik die rol zelf vervul.

Er is in de wereld altijd al oorlog, armoede en andere ellende geweest en dat zal wel zo blijven.

Het enige verweer dat we hebben, is om.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!