Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

donderdag 13 september 2012

Een week ervaringen rijker, 50.000 forinten armer

Na een week in Boedapest te zijn heb ik nu het gevoel dat ik er écht woon. Ik kan mijn straat vinden, dat is sowieso al een prestatie op zich. Ik snap de metro zo half ongeveer én ik heb een hoop aanraders voor de lieverds die me straks komen bezoeken. Maar wát een week!

Michelle, ik en Evy hebben alledrie een mentor die ons helpt met school en ons alle ins en outs van Budapest kan laten zien. Orsolya, Evy's mentor, lachte ons ook flink uit toen ze hoorde welke wijn we hadden gedronken, deze drinken namelijk daklozen. Wij vonden hem eerlijk gezegd best lekker. Nu leerde ze ons deze ontzettend belangrijke woorden voor als we weer naar de super gaan:

Zoete wijn: èdes
Droge wijn: száraz
Halfzoet: félédes

De dag erna zijn we met Michelle's mentor Henriëtte naar een theehuis geweest, Sirius genaamd. Niet voor toeristen dus, want als je niet wist waar het was kon je het ook echt niet vinden. Eenmaal binnen was het net of wij Alice in Wonderland waren.

Overal kussens, touwladders, platforms waar........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!

KIK HIER voor de website van het Sirius theehuis in Boedapest !!!