Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 15 september 2012

Donker

Het begint al weer vroeg donker te worden. Sowieso merk je een groot verschil met Nederland, het is hier veel eerder donker en het schemert ook niet zo lang. Op een gegeven moment is het gewoon donker.

Op dit moment is het tijdstip zo 10 voor 8, de lantaarns aan en donker.

Hoe donker het echt is verschilt nogal in Budapest, vergeleken met de Pastorie.
Ook in de stad wordt het donker om 10 voor 8 maar echt donker is het daar nooit. Uiteraard een veelheid aan lantaarnpalen, maar ook de etalages, de niet aflatende stroom auto's en het openbaar vervoer. Echter het allermooiste licht in de Stad is het gelige licht van alle prachtig uitgelichte monumenten.

Zo ongeveer elke avond stap ik uit een tram 18 en mag genieten van de geweldige Vár waar ik als het ware onder woon. Maar meestal heb ik dan net ritjes met tram 4 of 6 achter de rug of 2 of 47, uitzicht op de Donau met alle prachtige bruggen, de beelden, kerken, Parlement. En elke avond geniet ik er even veel van en voel ik me bevoorrecht dat ik in die stad kan werken en wonen.

Nu het zo donker is heb je in je hoofd dat........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!