Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zaterdag 15 september 2012

De eerste week

Maar ik heb dus al wat vrienden gemaakt hier. Je merkt echt dat er veel nationaliteiten zijn hier en dat iedereen erg ‘open minded’ en sociaal is. Mijn buurjongen komt uit Hongarije (Tamas) en mijn overbuurjongen komt uit Cyprus (Stylianos). Dat zijn de jongens waar ik het meest mee op heb getrokken deze week. Ik ben donderdag samen met Tamas naar een pub geweest die hoort bij de grootste universiteit van Budapest. Een vriend van hem studeert daar en het is een erg gezellige plek met uiteraard veel studenten. Hier hebben we met z’n drieën wat gedronken. Het is erg jammer dat een halve liter bier hier als ‘normaal’ wordt gezien. En dat voor omgerekend nog geen 2 euro. Balen haha!

Vrijdag ben ik met Stylianos naar Hard Rock Café Budapest geweest. Het is echter een ander soort café dan je zou verwachten. Een erg trendy bar/restaurant met normale pop/rock muziek. Hierna zijn we naar een super toffe bar gegaan, genaamd Szimpla. Dit is één van de meest bekende bars in Budapest waar veel studenten komen.

Zo’n kroeg ben ik in Nederland in ieder geval nog niet tegengekomen. Het heeft een erg ‘underground’ uitstraling met grote buizen die langs de muur lopen, halve auto’s die omgetoverd zijn tot zitplaatsen, met badkuipen als banken en een kamer met alleen maar kapotte monitoren en tv’s.

Ik vond het een erg vette kroeg en weet zeker dat.........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!