Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 25 december 2011

Terug naar huis!

Tim heeft de afgelopen dagen een bezoek gebracht aan Boedapest en ik heb hem even het nachtleven laten zien, maar ook andere dingen zoals een badhuis en het centrum. Inmiddels is hij weer naar huis. Ik moet nog 3 dagjes uitzitten. De dagjes ga ik slijten alleen of met wat Hongaarse vrienden want elke Erasmus student die ik ken, heeft op dit moment Boedapest verlaten. Dinsdag heb ik nog een herkansing van een toets die ik niet kon maken en dan zit het er echt definitief op. In januari kom ik niet terug want voorwaardelijk (ik denk het) heb ik mijn punten gehaald. Vorige week was zwaar, met een gemiddelde van 4 uur slaap per dag heb ik heel veel tijd gespendeerd aan school. Maar zolang het resultaat er maar is.

De school hier is ongeveer van hetzelfde niveau als HBO in Nederland. Het enige verschil is, dat ik in vergelijking met mijn opleiding hier veel meer studielast heb. Je moet alles in het Engels doen en schrijven en dat kost meer moeite. Desondanks is het allemaal gelukt naast mijn dag en nachtprogramma’s.

Boedapest is een geweldige stad voor Eramus studenten en ik raad het ook iedereen aan die de kans krijgt, om op Eramus te gaan.

Boedapest is een echte studenten stad, het zit vol met Erasmus studenten en er zijn vele grote discotheken en cafés. Het bier is hier verkrijgbaar voor 1 tot 2 euro per halve liter (perfect voor mij). Al met al heb ik me hier s nachts behoorlijk vermaakt. Naast het nachtleven is de stad ook prachtig, genoeg te bezichtigen. En zelfs nu ik hier al bijna 4 maand ben, heb ik nog niet alles gezien helaas. Het openbaar vervoer is hier perfect in orde, de bussen komen hier om de minuut, de metro en tram om de 2 minuten.

En alles komt hier op tijd, dus..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!