Luxe vakantiewoning in het Mediterrane gedeelte van Hongarije met privé zwembad                   De Hongarije Vakantiekrant                  Luxe vakantiehuis in Zuid Hongarije met privé zwembad
Hongaarse tvWeerkaartWisselkoersHongarije webcams - Live webcams in HongarijeHongaarse kranten rssLandkaart HongarijeHuisartsen in Hongarije 2Sztaki woordenboek - Hier in dit blog !!!

Pagina's

KLIK HIER voor de startpagina !!

zondag 19 juni 2011

'Hier heb ik mijn goesting gevonden'

'Ik was 16 toen ik Hongarije ben ontvlucht voor het communisme. Ik behoorde tot een familie van grondbezitters. Onze huizen werden geconfisqueerd en ik werd van school gegooid. Toen de revolutie uitbrak, dacht ik dat er verandering zou komen. Maar toen vielen de Russen weer binnen en sloegen de opstand hardhandig neer. Tanks reden Boedapest binnen. Huizen werden platgebrand. Burgers werden gedeporteerd.'

'Totaal ontgoocheld ben ik op een nacht op mijn fiets gesprongen en de grens met Oostenrijk overgestoken, zonder dat ik iemand had gewaarschuwd. In een vluchtelingenkamp in Eisenstadt kreeg ik de keuze naar België te gaan. Ik belandde in een kazerne in Spa, vanwaar ik het hele land heb doorkruist. Ik heb altijd het geluk gehad om goed terecht te komen.

Sinds ik Hongarije heb verlaten, heeft..........

KLIK HIER om het hele artikel te lezen !!!